Creșterea urbanizării, a densității populației și a mobilității acesteia conduce la apariția unor noi probleme de ordin economic, ecologic și de sănătate pentru orașe și locuitorii acestora, ca urmare a utilizării în mod excesiv a automobilelor, prin producerea de aglomerări și poluare. Timisoara-01.04.2014
Oportunitatea oferităcetățenilor de a beneficia de automobile personale, precum și accelerarea acestei tendințe trebuie săfie compensate prin oferirea unor măsuri alternative cum este managementul mobilității. Timișoara este unul dintre orașele cu cel mai înalt grad de motorizare din România.
Necesitatea locurilor de parcare suplimentare în Timișoara este una stringentă, în special în zonele de locuințe. Primăria Municipiului Timișoara continuăeforturile de a amenaja locuri de parcare în cvartalurile de blocuri , cu deosebire în zonele în care aceste elemente sunt necesare.
Înconformitate cu regulamentul Timpark, Societatea Drumuri Municipale are obligația ca, din banii încasați din acest sistem, săamenajeze locuri noi de parcare.
Astfel, au fost avizate într-o primăfazăși sunt în procedurăde autorizare un număr de 526 de noi locuri de parcare, astfel:
-   Zona Steaua – 271 de locuri noi de parcare
-   Str. Soarelui – 40 de locuri noi de parcare
-   Str. Luceafarul – 73 de locuri noi de parcare
-   Str. Hebe – 24 de locuri noi de parcare
-   Zona Str. Lugojului – 64 locuri noi de parcare
-   Intrarea Peru – 54 locuri noi de parcare
Lucrările sunt estimate la 900.000 de lei și sunt realizate de către Societatea Drumuri Municipale.
Înparalel, Primăria Municipiului Timișoara a finalizat amenajarea a 80 de locuri noi de parcare pe Strada București, parcare datăîn folosințăîncepând din aceastăsăptămînă.