Primul oraș din România care va avea metrou și tren metropolitan cu bani europeni

Posted on ian. 31 2019 - 4:34pm by petre

O discuţie pe marginea trenului metropolitan a fost purtată recent de comisarul european pentru dezvoltare regională, Corina Creţu cu primarul Emil Boc de la Cluj Napoca.

Potrivit primarului Emil Boc, Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca a aprobat, la sfârșitul anului trecut, acordul de asociere pentr ca trenul metropolitan să fie integrat cu viitorul metrou din municipiu.

”S-a aprobat acordul de asociere pentru realizarea, în parteneriat cu comune limitrofe municipiului Cluj-Napoca, a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi de impact de mediu pentru introducerea trenului metropolitan pe traseul Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida. Trenul metropolitan este un proiect integrat cu metroul din interiorul municipiului Cluj-Napoca, astfel încât în afara oraşului să avem un tren de suprafaţă, in interior să avem metrou, iar după ce iese din Cluj să-l conectăm cu linia de cale ferată existentă, pentru dezvoltarea culoarului de nord al oraşului. Ne propunem ca în ianuarie 2019 să scoatem la licitaţie studiile de prefazabilitate şi fezabilitate, pentru a putea obţine chiar din acest exerciţiu financiar bani europeni pentru tren”, a spus Boc.

Potrivit acestuia, principalul avantaj al trenului urban este independenţa faţă de reţeaua de străzi, timpii de deplasare mai reduşi şi posibilitatea deplasării după un orar.

”Viitorul se pregăteşte acum, dacă nu ne preocupă soarta viitorului Clujul vom ajunge peste câţiva ani în imposibilitatea de a mai continua dezvoltarea şi asigurarea unei mobilităţi urbane de calitate în municipiu. Coroborat cu centura metropolitană se impune şi proiectul trenului metropolitan care dă o şansă de modernizare şi dezvoltare şi pentru partea de mobilitate şi pentru cea de creştere economică a întregii zone şi ajută şi la o dezvoltare durabilă a transportului din zona municipiului Cluj-Napoca, prin reducerea numărului de maşini şi a poluării. Neimplementarea unui astfel de transport va avea un impact negativ puternic, materializat prin creşterea, în continuare, a traficului rutier în Cluj-Napoca, aspect care va duce la congestii, la creşterea emisiilor de noxe, a zgomotului”, a subliniat edilul Clujului, citat de Mediafax.

Emil Boc a precizat că din analizele preliminare sunt şanse mari ca aceste cheltuieli cu realizarea studiilor plus cele privind achiziţia de material rulant şi altor echipamente necesare trenului metropolitan să fie achiziţionate inclusiv din fonduri europene.

Comments

comments

About the Author