Consiliul de Administrație al CFR SA, înlocuit

Posted on ian. 10 2014 - 8:49pm by petre

Adunarea Generalăa Acționarilor CFR SA, companie controlatăde stat prin Ministerul Transporturilor, a hotărât vineri revocarea din funcție a membrilor Consiliului de Administrație, pe motiv căaceștia au exercitat un management defectuos, care a afectat situația financiarăa companiei.

„Înacest sens, au fost constatate o serie de nereguli grave în actul de management al administratorilor, printre care menționăm: neîndeplinirea obligației de supraveghere și control a executivului companiei, ceea ce a permis perpetuarea unor acte prejudiciabile pentru companie săvârșite de executiv și constatate de organele de control, precum și încălcarea prevederilor Ordonanței de Urgențăa Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativăa întreprinderilor și a altor prevederi legale”, se aratăîntr-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.

Consiliul de Administrație era format din Florian Raimund Kubinski (președinte, CFO Volksbank România), George Micu (membru, director general CFR SA), Enache Jiru (membru, secretar de stat în Ministerul Finanțelor) și Sebastian Tcaciuc (membru).

AGA a numit un nou CA, din care fac parte Ovidiu Petrișor Artopolescu, membru al Consiliului de Supraveghere al Transelectrica, Ovidiu Puțura, secretar de stat în Ministerul Justiției, Victor Cionga, managing partner la AZ Capital Advisors, Florin Luca, consultant financiar, George Ciobănașu, auditor financiar.

Aceștia au fost evaluați și validați de consorțiul de consultanți alcătuit din PriceWaterhouseCoopers, George Butunoiu Group și David & Baias.

Înperioada următoare, Consiliul de Administrație se va întruni pentru a alege noul președinte al CA. Adunarea Generalăa Acționarilor a pus în vedere noului Consiliu de Administrație săanalizeze de urgențămodul de îndeplinire de către George Micu a îndatoririlor sale de director general interimar al societății.

„Chiar dacăîntâmpinăm rezistență, dorim săfie clar pentru toatălumea căMinisterul Transporturilor a pornit un proces ireversibil de viabilizare economicăa companiilor din subordine. Toate rezultatele controalelor efectuate vor fi trimise instituțiilor abilitate spre analiză, pentru a fi luate măsurile legale ce se impun, iar conducerea ministerului va lua decizii în consecință”, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.

Corpul de Control al Ministerului Tranporturilor a sesizat DNA și Secția Regionalăde Poliție de Transporturi București dupăun control la CFR SA, în urma căruia au fost constatate deficiențe de naturăeconomică, administrativăsau organizatorică, precum și indicii privind săvârșirea de infracțiuni.

Ministerul Transporturilor a dispus controale la CFR SA, Tarom, CFR Marfă, CFR Călători și Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF, perioada analizatăfiind ianuarie 2012 – septembrie 2013.

Controlul la CFR SA a fost finalizat în noiembrie, raportul de la Tarom este pe circuitul de aprobare, iar în cazul celorlalte trei companii, acțiunile sunt în derulare, a comunicat miercuri Biroul de presăal Ministerului Transporturilor (MT) la solicitarea MEDIAFAX.

Rezultatele acțiunii de control de la CFR au fost consemnate în Raportul nr. 49627/04.11.2013, în cuprinsul documentului fiind menționate deficiențele de naturăeconomică, administrativă, organizatorică, precum și aspecte care constituie indicii privind săvârșirea unor infracțiuni.

„Măsurile dispuse pentru remedierea deficiențelor de naturăeconomică, administrativăși organizatoricăsunt în curs de implementare. Având în vedere aspectele constatate, ce constituie indicii privind săvârșirea unor infracțiuni, Direcția Corpul de Control a sesizat organele abilitate ale statului (…) Înacest sens, în luna noiembrie 2013, Corpul de Control a sesizat Direcția NaționalăAnticorupție și Direcția Poliție Transporturi – Secția Regionalăde Poliție de Transporturi București”, mai aratăreprezentanții instituției.

CFR SA a transmis, joi, căneregulile semnalate în raportul Corpului de Control al MT cu privire la dispariția unor vagoane din parcul centralizat al companiei fac obiectul unor dosare aflate deja pe rolul instanțelor, fiind deficiențe înregistrate de companie în perioada 2003-2004.

„CNCF CFR SA a înaintat încădin anul 2012 sesizări organelor abilitate de control și a deschis procese pentru neregulile semnalate în situația electronicăa parcului centralizat de vagoane, spețe care se aflăîn faza de recurs sau în anchetă. Reamintim faptul căverificarea evidenței electronice a parcului centralizat de material rulant al CNCF CFR SA se face prin inventarieri anuale, în baza unei dispoziții comune semnatăde societăți desprinse din fosta SNCFR (respectiv SNTFM CFR MarfăSA, CNCF CFR SA și SAAF SA), întrucât vagoanele sunt puse în circulație pe întreaga rețea de cale ferată, ele nefiind mijloace fixe staționare permanent și/sau înregistrate în gestiunea unei persoane, majoritatea fiind identificate și inventariate anual în locații diferite”, se aratăîntr-un comunicat al administratorului rețelei feroviare publice.

Înurma unei acțiuni proprii de inventariere a parcului centralizat de material rulant, efectuatăde reprezentanții CFR SA în anul 2012, a rezultat căpeste 900 de vagoane sunt deja în litigiu, precizeazăcompania.

„Este vorba despre vagoanele care nu au fost preluate cu procese verbale de către CFR SA, încădin anii 2003/2004, data emiterii Ordinelor MTCT, deoarece nu au fost găsite pe teren, dar introduse eronat în sistemul electronic al parcului centralizat de material rulant al companiei (în aceastăspeță, compania are deja douăacțiuni deschise pe rolul instanțelor, acțiuni aflate în faza de recurs); vagoane sustrase pentru care s-au transmis sesizări organelor de anchetăși vagoane care nefiind fizic identificate pe teren nu au putut fi inventariate, urmând ca astfel de situații săfie actualizate în baza de date electronică”, potrivit sursei citate.

 

sursa: Mediafax

Comments

comments

About the Author