Producătorul american de medicamente Pfizer a anunțat că se așteaptă să obțină venituri de 26 miliarde de dolari din vânzările vaccinului său împotriva Covid-19 în acest an, în creștere față de estimările inițiale, pe fondul intensificării campaniei de vaccinare pe plan global.
Vaccinul Pfizer se vinde la un preț de 39 dolari pentru două doze în SUA și aproximativ 30 dolari în UE.
Pfizer furnizează doze de vaccin către SUA, Marea Britanie, UE, Japonia și Israel.
Vaccinul, care a fost dezvoltat împreună cu BioNTech din Germania, a contribuit cu venituri globale de 3,5 miliarde de dolari către Pfizer în primele trei luni ale anului, iar compania americană se aștepta la un venit de 15 miliarde de dolari în cursul anului 2021.
Revizuire în creştere a veniturilor din vânzările de vaccin Pfizer
Acum, vaccinul Pfizer, care se vinde la un preț de 39 dolari pentru două doze în SUA și aproximativ 30 dolari în UE, va genera cu 73% mai mult decât se prognoza inițial, scrie The Guardian.
Noua predicție se bazează pe contracte semnate până la jumătatea lunii aprilie, pentru livrarea de doze de 1,6 miliarde la nivel global în acest an.
Pfizer furnizează deja doze de vaccin către SUA, Marea Britanie, UE, Japonia și Israel, și alte câteva țări, fiind totodată la un pas de a semna un contract cu Brazilia. De asemenea, a încheiat acorduri cu Canada și Israel pentru a furniza vaccinul împotriva Covid-19 de anul viitor.
Vaccinul Pfizer, primul ser împotriva Covid-19 aprobat în Occident
Vaccinul Pfizer a fost primul ser împotriva Covid-19 aprobat de autoritățile de reglementare din domeniul sănătății și se bazează pe ARN mesager, o moleculă neinfecțioasă, care nu se poate integra în ADN-ul uman și care este repede înlăturată odată ce și-a îndeplinit scopul, acela de a produce proteina Spike.
În martie, Pfizer și BioNTech au început testarea vaccinului la copii cu vârsta cuprinsă între șase luni și 11 ani.