Oficiali militari malaysieni sunt de părere căavionul de tip Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines, dispărut de o săptămînă, ar putea săfi fost deturnat către Oceanul Indian de o persoanăcare cunoștea foarte bine rutele aeriene și pozițiile radarelor.
Doar „un pilot experimentat, competent È™i în activitate” ar putea săfacăaÈ™a ceva, a declarat sâmbătăpentru AFP un oficial militar malaysian care participăla operaÈ›iunile de căutare efectuate într-o zonăimensăcuprinsăîntre Marea Chinei de Est È™i Oceanul Indian.
Oficialul, care s-a exprimat sub acoperirea anonimatului, a precizat căaceastăipotezăse bazeazăpe date înregistrate de un radar militar și care nu au fost publicate.
Radarul a continuat sădetecteze un aparat de zbor timp de mai multe ore, dupăce zborul MH370 a dispărut din ecranele radarelor civile, a spus el.
Avionul s-a îndreptat către Oceanul Indian, în sens opus rutei care ar fi trebuit săo urmeze pentru a ajunge de la Kuala Lumpur la Beijing.
„Se pare că(aceastăpersoană) È™tia foarte bine cum săevite radarele civile. Se pare căle-a studiat foarte îndeaproape”, a adăugat oficialul militar.
Zborul MH370 a dispărut din ecranele radarelor civile dupăo orăde la decolare. Ultima poziție cunoscutăeste undeva la jumătatea drumului, între coastele Malaysiei și Vietnamului.
Circumstanțele dispariției avionului companiei Malaysia Airlines, care avea 239 de persoane la bord, rămân învăluite în mister.
Boeing 777 este unul dintre cele mai sigure avioane de pasageri din lume.
Avionul Boeing 777 și-ar fi schimbat direcția și altitudinea de mai multe ori
Avionul de tip Boeing 777, dispărut în urmăcu o săptămânăla puțin timp dupăce decolase de la Kuala Lumpur în direcția Beijing, și-ar fi schimbat direcția și altitudinea de mai multe ori înainte de a pierde contactul cu turnul de control, a afirmat vineri New York Times, citat de AFP.
Potrivit cotidianului american, care citeazăsurse apropiate anchetei, avionul ar fi urcat pânăla 45.000 de picioare (13.700 de metri altitudine), peste limita autorizatăpentru un Boeing 777.
Semnalele radarelor indicăfaptul căavionul ar fi coborât ulterior pânăla o altitudine de 23.000 de picioare în apropiere de Penang, o insulămalaysianăfoarte populată.
Aparatul de zbor, care se îndrepta atunci spre sud-vest, ar fi urcat din nou și și-ar fi schimbat cursul către nord-vest, în direcția Oceanului Indian.
Dezvăluirile New York Times intervin în contextul în care Pentagonul a confirmat trimiterea navei USS Kid și a avionului de supraveghere de tip P-8 Poseidon pentru a participa la operațiunile de căutare.
„La solicitatea Malaysiei, USS Kid se aflăla nord de Strâmtoarea Malacca, în ceea ce numim zona de căutare de vest”, a precizat un purtător de cuvânt al Pentagonului, colonelul Steven Warren. Acest distrugător se pregăteÈ™te săefectueze căutări în Marea Andaman È™i în Golful Bengal, a adăugat el.
Avionul de supraveghere de tip P-8 Poseidon „va efectua căutări într-o zonămai extinsă(…), în partea de nord a Golfului Bengal È™i în nordul Oceanului Indian”, a continuat el.
Circumstanțele dispariției avionului companiei Malaysia Airlines, care avea 239 de persoane la bord, rămân învăluite în mister.
Căutările s-au concentrat inițial asupra Mării de Sud a Chinei, la est de Malaysia, pe ruta avionului. Ultima poziție cunoscutăeste undeva la jumătatea drumului, între coastele Malaysiei și Vietnamului.
Apoi, căutările au fost extinse către Oceanul Indian, al treilea ca mărime în lume È™i cu o adâncime medie de 3.900 de metri. ÃŽnsăacestea nu au condus la niciun rezultat pânăîn prezent, în pofida mobilizării unor mijloace „fărăprecedent”, potrivit Kuala Lumpur.