Ai aflat ce face LIDL în România?

Posted on feb. 20 2015 - 4:11pm by petre

Acționarii magazinelor Lidl, rețeaua cu profil de discount care a încheiat anul 2014 cu 183 de magazine, au decis sămajoreze cu 30 mil. euro capitalul companiei Lidl Discount, în prima mare mutare de acest gen de la începutul anului.Lidl

„Majorarea de capital de la începutul acestui an, în valoare de 30 de milioane de euro, ne va permite realizarea unor investiții importante în România. Ne propunem dezvoltarea și deschiderea de noi magazine, dar și crearea de noi locuri de muncă. De asemenea, vom investi în programe de internship pentru tineri, în dezvoltarea de noi produse cu furnizori locali„, a spus Georgiana Tugearu, PR&communi­cation manager al Lidl România.

Lidl are în plan construirea a peste zece magazine în țară, investiția medie fiind de peste 2 milioane de euro, sumăce acoperăachiziționarea terenului, construirea clădirii, amenajarea și aprovizionarea magazinului, precum și programele de școlarizare a angajaților.

Lanțul de magazine de discount Lidl, intrat oficial pe piața localăîn 2011 prin preluarea rețelei Plus, a ajuns anul trecut al optulea cel mai mare importator din România, urcând patru poziții fațăde 2013, potrivit datelor INS. Nemții de la Lidl sunt de altfel alături de rețeaua-sorăKaufland singurii retaileri prezenți în top 100 importatori.

Întimp ce celelalte rețele de magazine au mers încăde la intrarea pe piațăpe un model de business care promova  parteneriatele cu furnizori locali, Lidl a preferat un model diferit. Astfel, germanii pariazăpe mărci proprii – care reprezintă80% din oferta din magazine potrivit ultimelor date – pe care le produc fie local, fie într-o anumitățarăpentru întreaga regiune. Înacest context, nemții aduc din state precum Polonia sau Germania multe dintre articolele din magazine.
[EPSB]

Vino alaturi de noi pe Facebook

[/EPSB]

Lidl, la fel ca și Penny Market, activeazăpe segmentul de discount unde sunt singurii jucători. Acest segment de piațăeste caracterizat prin prețuri mici și prin focusul pe oferte. Încazul Lidl modelul de business este diferit fațăde toți ceilalți jucători din piațădeoarece este pus accent pe mărcile private ale companiei, care reprezintăpânăla 80% din sortimentație. Încazul celorlalte lanțuri de magazine ponderea mărcilor private este de cele mai multe ori sub 30%.

Principalul avantaj al produselor marcăprivatăeste prețul, care ajunge săfie în unele cazuri cu pânăla 30% mai mic, diferența fiind datăde costurile mici de marketing și ambalare.

 

sursa: Ziarul Financiar

 

 

Comments

comments

About the Author